Gry miejskie

GRY MIEJSKIE

Gry miejskie pozwalają w sposób ciekawy i niekonwencjonalny na poznawanie miasta. Przez zabawę i rywalizację poznajemy najciekawsze miejsca stolicy.
Gra miejska jest alternatywą dla tradycyjnego zwiedzania - spacerów. Dzięki wykonywaniu zadań i rozwiązywaniu zagadek, uczestnicy angażują się w grę i biorą w niej czynny udział.


WARSZAWO WALCZ!
Gra miejska oparta wydarzeniach związanych z Powstaniem Warszawskim. Gra prowadzona w formie zblizonej do impresy na orientację.
Gra przeznaczona dla uczniów gimnazjum i starszych klas szkoły podstawowej.   
Czas trwania gry: ok. 2 godziny
Miejsce gry: Stare Miasto
Start i koniec: Plac Zamkowy
Uczestnicy zostaną podzielni na grupy od 2 do 5 osób. 
Celem gry jest zapoznanie uczestników z miejscamizwiązanymi z Powstaniem Warszawskim.
Grupy otrzymują mapy z zaznaczonymi punktami, które muszą odnaleźć. W odnalezionych miejscach uczestnicy muszą odszukać ważne informacje o wydarzeniu i nanieść je na kartę startową.
Koszt uczestnictwa: 25 zł / os (przy grupie min. 30 osób.


LEGENDY I TAJEMICE STAREGO MIASTA     WOLNE TERMINY OD WRZEŚNIA
Gra miejska polecana dla starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjów, liceów i dorosłych.
Czas trwania gry: ok. 3godz., czas trwania gry zależy od ilości grup i zaangażowania uczestników.
Miejsce gry: Stare Miasto
Start i koniec: Plac Zamkowy
Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy od 5 do 10 osób. Maksymalnie w grze jednorazowo może wziąć udział 5 grup.
Uczestnicy odszukują miejsca zaznaczone na mapie. Tam czekają przewodnicy. Oprócz wysłuchania opowieści przewodników, legend i ciekawostek, uczestnicy wykonują zadania. W opowiadaniach przewodników i zadaniach, oprócz legend, znajdą się opowieści o życiu codziennym w Starej Warszawie i tajemnice dotąd nie wyjaśnione. Po wykonaniu zadania, Grupa dostaje wskazówkę jak odnaleźć kolejny punkt.
W czasie gry uczestnicy usłyszą legendy: O duchu Damy straszącym w Zamku Królewskim, Michale Piekarskim, Niedźwiedziu, Syrenie i Diable Chmielarzu. Usłyszą: komu „chleb spleśniały i stary stanie za specjały”, dlaczego Barbakan ma kształt „psiej szczęki”, jaką tajemnicę kryje dzwon na Kanonii i wiele innych ciekawostek.
Zabawa z mapą, wyszukiwanie wskazówek, odkrywanie tajemnic, a przy okazji nieco prawdziwej historii. Wszystko w towarzystwie postaci, jakby przeniesionych z dawnej Warszawy lub legendy.
Przewodnicy biorący udział w grze będą w kostiumach nawiązujących do strojów historycznych lub postaci z legend.
Koszt uczestnictwa: 35 zł / os (przy grupie min. 30 osób)

ŚLADAMI SZARYCH SZEREGÓW     WOLNE TERMINY OD WRZEŚNIA
Gra miejska oparta na książce Aleksandra Kamińskiego „ Kamienie na szaniec”.
Gra przeznaczona dla uczniów gimnazjum i starszych klas szkoły podstawowej.   Czas trwania gry: ok. 3 godziny
Start: Pomnik Kopernika, ul. Nowy Świat
Koniec: Muzeum Archeologiczne, ul. Długa 52, dawniej Arsenał
Gra miejska jest alternatywą dla tradycyjnego zwiedzania - spacerów. Angażuje uczestników w wykonywanie zadań, rozwiązywanie zagadek, wciąga w atmosferę okupowanego miasta. Mimo łatwej w odbiorze formy, uczestnicy otrzymują solidną dawkę wiedzy. Poznają bohaterów książki Aleksandra Kamińskiego: Alka, Rudego i Zośkę. 
Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy od 5 do 10 osób. Do każdej grupy wymagany jest opiekun. Maksymalnie w grze jednorazowo może wziąć udział 5 grup.
Celem gry jest zapoznanie uczestników z realiami panującymi w okupowanej Warszawie, poczucie przez nich atmosfery konspiracji i walki przez mały sabotaż.
Grupy otrzymują mapy z zaznaczonymi punktami, gdzie oczekują łączniczki/łącznicy. Po odnalezieniu łącznika grupa słucha opowiadania związanego z akcjami przeprowadzanymi przez Szare Szeregi i życiem codziennym w mieście zajętym przez Niemców. Otrzymuje zadanie, a po jego wykonaniu wskazówkę, jak odnaleźć kolejnego łącznika. Czasem wskazówka jest przekazana do rąk grupy, czasem trzeba odnaleźć skrytkę, gdzie oczekuje ukryty rozkaz Komendy Głównej, a czasem rozszyfrować wiadomość. Zadaniem grup, jak w czasie okupacji niemieckiej, jest przeniesienie tajnych materiałów, a nawet dostarczenie broni do przeprowadzenia akcji. Wszystko w największej konspiracji.
Zakończeniem gry jest odtworzenie akcji pod Arsenałem.
Przewodnicy biorący udział w grze występują w kostiumach inspirowanych czasem II wojny światowej.
Koszt uczestnictwa: 35 zł / os (przy grupie min. 30 osób)

 

W cenie zawarte jest: opieka licencjonowanych przewodników, materiały, upominki dla zwyciężców.

tel. 22 215 24 67
GSM 609 462 660

Newsletter

Zapisz się do NewsLetter-a


Kalendarz

Partnerzy

partner-mhp_logo_kwadrat_bialy.jpg partner-muzeum_niepodleglosci.jpg partner-HORM Biuro Turystyczne

Współpraca

współpraca-logo_rdc_2017.png współpraca-sto_logo_wmi_ok.jpg współpraca-logo_warszawa_w_pigulce.jpg współpraca-warszawapl
  • znak_pttk_jpg.jpg
  • uzupeniajcy278x300.png
  • sevilla_cf_200px.png
  • ministeredukacjinarodowej_logo.jpg
  • mhzp_logo_pol.jpg
  • maly_format_logo_link4.jpg
  • logosocial.png
  • logosghzielone.png
  • logopwduze1030x1030.jpg
  • logoaszw.jpg
  • logo_znp.jpg
  • logo_sggw_warszawa.png
  • logo_pulawy.jpg
  • logo_pap_czerwone.png
  • logo_ncbr_brazowe_bez_tlaa.png
  • logo_mon.png
  • leroy_merlinsvg.png
  • kiklogo.jpg
  • indeks.png
  • indeks.jpg
  • ikea_logo.png
  • hp_logo_2012svg.png
  • grafficipnlogo.jpg
  • godlo_wat_png.png
  • freevectorspolem0_041820_spolem0.png
  • firm_17440_12efe0_big.jpg
  • f87d5b12e263a397b6fc0e56c8c79588.png
  • boeinglogosvg.png
  • agh_znk_wbr_rgb_150ppi.jpg
  • adamedgrupalogorgb11024x613.jpg
  • aaa350_logo_sew_2016_full_short.png
  • 400400p5318ednthumbwmlogo.jpg
  • 1024pxpn_kampinsvg.png
  • 3813531.png
  • 1024pxkaufland_logosvg.png
facebook